ŢARA FĂRĂ VINOVAŢI

Jurnalul National, 13 Mai 2007
"
ACUZATII. In dosarul 743/2005 care se judeca la Focsani, "pentru a nu fi implicatii emotionale la Tribunalul din Buzau", sunt trei inculpati: fostul director al combinatului Doljchim, Ion Gherghe, patronul firmei de transport Mihtrans, Mihai Guna, si patronul firmei de transport Ney Transport, Ionel Ionut Neagoe. Ei sunt acuzati pentru ucidere din culpa, vatamare corporala din culpa, nerespectarea legii referitoare la protectia muncii si distrugere din culpa.
Mihai Gherghe era directorul combinatului Doljchim la 24 mai 2004. La scurt timp a fost destituit din functie, dar in prezent ocupa functia de sef al Retelei Dezvoltare Distributie la Doljchim. Vina care se imputa in primul rand acestuia este ca Doljchimul nu a semnalat pericolul pe care azotatul de amoniu il reprezinta si ca nu a solicitat acte care sa ateste pregatirea soferilor transportatori. Intr-un comunicat emis de SNP Petrom imediat dupa accident se mentioneaza faptul ca responsabilitatea transportului, a integritatii marfii, riscurile legate de marfa revin cumparatorului, respectiv transportatorului o data ce camionul a iesit pe poarta combinatului.
Mihai Guna si Ionut Neagoe sunt patronii a doua firme de transport care se ocupa si cu transportarea ingrasamintelor. Cum au ajuns ei sa se ocupe de transportul fatal e o alta poveste pe care procesul incearca sa o dezvaluie. Conform spuselor mai multor soferi, exista practica "asezarii la coada ca la paine" la poarta combinatului a camioanelor de la diverse firme transportatoare. Clientii Doljchim care vin pentru vreo comanda si n-au masina care sa le duca marfa primesc recomandari de la angajati ai combinatului sa apeleze la anumite firme de transport.
Lui Gheorghe Macarie, inginerul mecanic care a lasat cererea de comanda la Doljchim din partea firmei Agricola Besarsem Piatra Neamt, unde urma sa ajunga camionul ce a explodat la Mihailesti, i s-a facut o astfel de recomandare. Omul a lasat cererea si a lasat lucrurile sa se intample de la sine.
Camionul care a explodat era licentiat pe firma Mihtrans, dar se afla in administratia Ney Transport.

3 comentarii:

Vadim Duran spunea...

Este trist si revoltator sa vedem ca nu se iau masuri intr-o tara care se pretinde a fi europeana. Nu este singurul caz in care cei vinovati sunt menajati de autoritati. Au trecut 4 ani, si ei cred ca lumea a uitat, dar in schimb familiile si apropiatii victimelor nu vor uita niciodata.

Romeo/Constanta spunea...

Daca mai crede cineva ca in tara asta amarita condusa de ciocoi nenorociti mai exista justitie sau bun simt din partea lor,se inseala amarnic!Singura solutie este sa ne facem dreptate singuri,sa punem mina pe ce apucam si sa-i vinam pe unde-i prindem.

Anonim spunea...

Stai linistit ca nu au ramas nepedepsiti. Vedeti-va de viata voastra si nu mai comentati daca nu stiti . Esti ruda cu vreo victima de le ti partea? Daca nu ai fii in postura asta nu ai comenta. !!